Jedním z hlavních faktorů, ať už kupujeme jakýkoliv výrobek či službu, je jejich cena, a to z pochopitelných důvodů. I proto se vždy před nákupem díváme na ceník. Ne vždy je však možné, aby byl k dispozici.
Příkladem mohou být stěhovací firmy. Ty nemohou mít uveřejněny ceník, neboť každá zakázka je jedinečná – je potřeba dopravit jiný objem a množství věcí na jinou vzdálenost, a v jiném prostředí – poněkud jinak se pojede Prahou a jinak po menším městě.
To je samozřejmě pochopitelné, avšak stejně jasné je, že i já coby zákazník potřebuji vědět, kolik peněz za danou službu zaplatím ještě předtím, než se pro ni rozhodnu. Jak to v tomto případě udělat?
Zde je řešením takzvaná nezávazná poptávka. Ta spočívá v tom, že danou firmu kontaktujete a zeptáte se, kolik peněz by u nich stála daná služba. Popíšete jim podmínky, například v případě stěhování odkud a kam a co vše by bylo nutné převézt a co požadujete. Firma vám pak dá obvykle několik různých návrhů služeb a cen, ze kterých si můžete vybrat.
To vše však neznamená, že jejich nabídku musíte hned přijmout. Jistě, můžeme se proto cítit i trochu špatně, avšak rozhodně je ideální, když tento proces provedeme u několika různých firem se stejným zaměřením a dobrou reputací a veškeré jejich nabídky porovnáme, abychom se nakonec pro jednu rozhodli.
Tento proces je dnes mnohem jednodušší i tím, že mnoho firem již dává možnost nechat si vytvořit onu nezávislou nabídku pomocí formuláře dostupného na jejich internetových stránkách. Tam pouze vyplníte potřebné údaje a nabídky vám pak přijdou. Nemusíte tak kontaktovat nikoho ze zaměstnanců, což je pro mnoho lidí příjemnější.
Jistě, není to ideální systém, avšak rozhodně funguje. Jen se člověk nesmí bát oslovit více firem. Koneckonců, čím více jich kontaktujete, tím více budete mít nabídek, a tím více budete mít i možností. A to se rozhodně vyplatí.