Vše, co je v našem vlastním okolí vnímáme našimi vlastními smysly – využíváme zrak, chuť, hmat, čich, sluch. Pomáhají nám vnímat více věcí a také vlastnosti těchto věcí, které bychom jinak bez těchto smyslů moc nepoznali. Díky smyslům a vnímání těchto věcí si pak na danou věc můžeme udělat vlastní názor. Můžeme zjistit, jestli se nám věc líbí podle toho, jak na nás působí, jestli je to příjemné či nikoliv. Pokud nám něco nechutná, vytvoříme si negativní představy a vztah k dané věci.
Stejně je to i u ostatních smyslů, a proto jsou tak důležité. Už od pradávna jsme měli smysly vyvinuty tak, jak to naše tělo potřebovalo, proto se vyvinutost jednotlivých smyslů liší u všech bytostí, některá zvířata mají mnohem vyvinutější smysly než my, protože i evolucí už je to dáno tak, že nyní nepotřebujeme mít tolik vyvinuté smysly jako dříve, protože už například tolik nelovíme jako dřív, když jsme byli pravěcí lidé. Zvířata ale stále loví, domestikovaná už málo, ale mají ve svém těle nastavené smysly trochu jinak a každé zvíře podle toho, v jakém prostředí se pohybuje. Krtek nebude mít vyvinutý zrak, protože to jednoduše nepotřebuje, v podzemí nevidí a ani nemá proč, proto to příroda zařídila tak, že se na zrak u krtka moc nesoustředilo. A díky tomu, že všichni vnímáme okolí díky smyslům, jsou smysly využívány i pro jiné účely, a to je například reklama.
Aby nás něco zaujalo, musíme si to spojit se smyslovou vzpomínkou. Firmy velmi často využívají loga, která prezentují jejich značku a reprezentují firmu. Mívají specifické barvy a dobře zvolené tvary, velmi chytře se zde využívají také různé symboly či obrázky tak, aby si lidé jednoduše logo zapamatovali. Když tedy jdete po obchodním centru, představte si, že byste viděli místo barevných log jen černé nebo bílé nápisy obchodů, které by byly naprosto totožné. Nepoznali byste, kam chcete jít a hledali byste obchod velmi dlouho. Firmy si většinou nechávají loga tvořit, v Česku se dá provádět například tvorba loga v Sokolově.